16.6.2023

Lantmännen Cerealia vetää takaisin useita pastatuotteita

Useita eriä Myllyn Paras -pastatuotteita vedetään takaisin markkinoilta varotoimenpiteenä. Tuotepakkauksissa saattaa olla metallisia vierasesineitä, jotka voivat aiheuttaa kuluttajille terveysriskin.

Pastatuotteet

Lantmännen Cerealia vetää takaisin useita pastatuotteita. Tuotepakkauksissa saattaa olla pieniä metallinpalasia, jotka voivat aiheuttaa kuluttajille terveysriskin.

Tuotantoprosessissa tapahtuneen virheen vuoksi kaikki alle listatut tuotteet vedetään takaisin varotoimenpiteenä.

-"Meillä on erittäin korkeat vaatimukset laadun ja tuoteturvallisuuden suhteen kaikissa Myllyn Paras -tuotteissa. Otamme tapauksen erittäin vakavasti ja tutkimme sen laajasti varmistuaksemme, että tällainen tilanne ei toistu", sanoo Lantmännen Cerealian laatupäällikkö Henna Tamminen.

TÄYDENTÄVÄ TIEDOTE 3.7.2023:
Takaisinvedosta runsaasti reklamaatioita - vastaamme kaikille

Kuluttajia neuvotaan olemaan syömättä alle listattuja tuotteita (huom! vain tuotteet, joissa on listan mukainen parasta ennen -päivämäärä, kuuluvat takaisinvedon piiriin). Katso ohjeet reklamaation tekemiseen alla.

Tuotteet, jotka vedetään takaisin:
Takaisinveto koskee tuotteita, joiden parasta ennen -päiväys on välillä 15.5.2025–11.6.2025.

Tuote EAN-koodi
Myllyn Paras Makaroni, 400 g 6417700050725
Myllyn Paras Makaroni, 1 kg 6417700051722
Myllyn Paras Tumma Makaroni, 400 g 6417700050749
Myllyn Paras Tumma Makaroni, 1 kg 6417700050787
Myllyn Paras Raketti Spagetti, 350 g 6417700050602
Myllyn Paras Keltainen Kukka Makaroni, 500 g 6417700053894
Myllyn Paras Kierrepasta, 500 g 6417700052194
Myllyn Paras Täysjyvä Fusilli Makaroni, 500 g
Huom! Parasta ennen -päiväys 9.6.2024
6417700051944

Huom! Täysjyvä Fusilli Makaronissa on eri parasta ennen -päiväys kuin muissa tuotteissa.

Markkinoija Suomessa: Lantmännen Cerealia

Myös seuraavat tuotteet vedetään takaisin:

Tuote EAN-koodi Parasta ennen -päiväys välillä
Kotimaista Makaroni, 350 g 6414893505643 27.5.2025
Pirkka Suomalainen Tumma Makaroni, 400 g 6410405107039 25.5.2025-5.6.2025
Kotimaista Makaroni 350 g ja Pirkka Suomalainen Tumma Makaroni 400 g

Toimitukset kaikille jälleenmyyjille ja muille asiakkaillemme on keskeytetty.

Kuluttajat, jotka ovat ostaneet kyseisen Myllyn Paras -tuotteen, voivat reklamoida siitä Myllyn Paras -kotisivuilla palautelomakkeen kautta tai sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

Reklamoitavien tuotteiden hyvitykset

Jotta voimme käsitellä reklamaatiosi, tarvitsemme seuraavat tiedot. Tarkistathan ystävällisesti, että nämä tiedot löytyvät viestistäsi:

1. Kuva tuotteesta, jossa on nähtävillä parasta ennen -päivämäärä (katso esimerkkikuva alla). Huomioithan, että vain tuotteet, joissa on listan mukainen parasta ennen -päivämäärä (15.5.2025–11.6.2025 ja Täysjyvä Fusilli Makaronissa 9.6.2024), kuuluvat takaisinvedon piiriin.

Esimerkki tuotteen kuvasta, jossa näkyy parasta ennen -päiväys

2. Nimesi ja postiosoitteesi, jotta voimme lähettää hyvityksen postitse.

Hyvityksen toimittaminen nopeutuu, jos toimitat nämä tiedot meille.

Päivitys ohjeeseen 3.7.2023: Neuvomme kuluttajia olemaan käyttämättä tuotetta. Reklamaatiotapauksissa tarvitsemme kuvan tuotteesta ja parasta ennen -päivämäärästä. Siksi pakkaus kannattaa pitää tallessa.

Lisätietoja varten ota yhteyttä:
Kuluttajapalvelu, Lantmännen Cerealia
Puh: 0800 942 14 (maanantai–perjantai klo 10:00–12:30)
Sähköposti: [email protected]

Emelie Bontesse de Filippis, viestintäpäällikkö, Lantmännen Cerealia
Puh: +46 10 556 98 21
Sähköposti: [email protected]

Lantmännen
Lantmännen on maatalousosuuskunta ja johtava toimija maatalous-, kone-, bioenergia- sekä elintarvikealalla Pohjoismaissa. Lantmännenin omistaa 18 000 ruotsalaista maanviljelijää. Yrityksemme työllistää 10 000 henkilöä, sillä on toimintaa yli 20 maassa ja sen vuotuinen liikevaihto on 60 miljardia SEK. Viljasta ammentaen edistämme maatalouden elinvoimaisuutta. Tunnetuimpia elintarviketuotemerkkejämme ovat esimerkiksi Vaasan, Myllyn Paras, AXA, Kungsörnen, GoGreen, FINN CRISP ja START. Yrityksemme perustan muodostavat osaaminen ja arvot, jotka ovat säilyneet omistajillamme sukupolvien ajan. Otamme yhdessä vastuun koko arvoketjusta pellosta pöytään tutkimuksen, tuotekehityksen ja muun toimintamme avulla.
Lisätietoja on osoitteessa www.lantmannen.com