24.3.2022

Myllyn Paras jälleen Suomen vastuullisimpien brändien kärjessä

Laajaan kuluttajahaastatteluun perustuva Sustainable Brand Index 2022 -bränditutkimuksen tulokset on nyt julkaistu. Myllyn Paras jatkaa Suomen vastuullisimpien brändien joukossa sijalla 7. ja on Suomen 4. vastuullisin elintarvikebrändi.

Biopolttolaitos
Myllyn Parhaan biopolttolaitos tuottaa lämpöenergiaa myllyn tuotantoon. Ylijäävä energia toimitetaan Hyvinkään kaukolämpöverkkoon.

Myllyn Paras on ollut mukana tutkimuksessa vuodesta 2015 alkaen ja sijoittunut aina tutkimuksen kärkisijoille.

“Upeaa, että kuluttajat arvostavat yhä enemmän yritysten vastuullisuustyötä”, Myllyn Parhaan markkinointijohtaja Johanna Kemppinen riemuitsee.

Vastuullisuus on tärkeä osa yrityksen strategiaa, ja se näkyy kaikessa toiminnassa joka päivä. Tuotteet valmistetaan pääosin kotimaisista raaka-aineista, bioenergiaa hyödyntäen ja  ympäristöstä huolehtien. Uusia keinoja vastuullisuuden lisäämiseen etsitään koko ajan.

“Meille vastuullisuus tarkoittaa jatkuvia tekoja, ei tulevaisuuden lupauksia”, Kemppinen kertoo.

Uusimpana tekona Myllyn Paras toimittaa biojätettä kasvualustaksi hyönteisille, joita käytetään proteiinilähteenä eläinrehuissa ja lemmikkieläinten ruoissa. Tämä on uusi esimerkki kiertotalouden käytännön sovelluksista elintarvikealalla.

Sustainable Brand Index -bränditutkimus julkistettiin torstaina 24. maaliskuuta. Bränditutkimus on tehnyt kestävään kehitykseen ja vastuullisuuteen painottuvaa kartoittavaa tutkimusta vuodesta 2011. Tutkimus pyrkii kasvattamaan kuluttajien tietoutta yritysten vastuullisesta toiminnasta, opastamaan yrityksiä vastuullisuuteen sekä rohkaisee niitä kommunikoimaan laajemmin tekemistään toimenpiteistä.

Vastuullisimmat yritykset suomalaisten mielestä vuonna 2022 olivat:

1. Elovena
2. Valio
3. S-ryhmä
4. Fiskars
5. VR
6. Kotimaista
7. Myllyn Paras
8. Fazer
9. Prisma
10. K-Market.

Lisätiedot:
Johanna Kemppinen
Myllyn Parhaan markkinointijohtaja
+358 (0)44 312 2037
[email protected]

Myllyn Paras Finland Oy on vuonna 1928 perustettu hyvinkääläinen yritys, joka valmistaa, myy ja markkinoi jauhoja, hiutaleita, suurimoita ja pastaa sekä pakastetaikinoita ja leivonnaispakasteita. Yrityksen kaksi tehdasta sijaitsevat Hyvinkäällä. Yritys valmistaa tuotteita myös vientiin mm. Kiinaan ja Baltian maihin. Yhteensä Myllyn Paras työllistää yli sata henkilöä.