10.12.2021

OATGOODS Frankfurtin FIE-messuilla

Myllyn Paras oli mukana 30.11.-2.12.2021 Frankfurtissa FiE-raaka-ainemessuilla esittelemässä OATGOODS-innovaatiota osana Food from Finland -yhteisosastoa. Messuille osallistui tänä vuonna yhteensä 17.000 vierailijaa, joista osa läsnä messuilla ja osa virtuaalivieraana. Näytteilleasettajia oli yli 800, yhteensä 135 eri maasta.

Messut-ryhmäkuva

Näillä ammattimessuilla eri yritysten hankinnasta ja tuotekehityksestä vastaavat henkilöt kiertävät hakemassa uusia raaka-aineita ja ratkaisuja tuotteilleen. Koronatilanteesta johtuen messuvieraiden määrä oli selvästi aikaisempia vuosia vähäisempi, mutta kehitysjohtaja Iiro Heinosen mukaan messuille osallistui korostetusti juuri oikeat eri yritysten tuotekehityksestä vastaavat henkilöt.

OATGOODS- tuotekehittäjä Outi Yli-Heikkurin tekemät smoothiet todensivat hienosti OATGOODSin monipuoliset mahdollisuudet kasvispohjaisten juomien tuoteryhmässä, tarjoillut näytteet herättivät ihastusta osastolla vierailleiden joukossa.

OATGOODS-kehityspäällikkö Kirsi Kaikkonen kertoi, että täydellisen sulun jälkeen asiakkaiden tapaaminen luo taas uskoa tulevaan: uusia, parempia ja terveellisiä elintarvikkeita halutaan kehittää myös poikkeusoloissa, jonka aikana itsestä huolehtiminen on korostunut. OATGOODS sai innostuneen vastaanoton ja tiimi sai lupaavia uusia kontakteja. OATGOODSin eri sovellukset kiinnostivat varsin tasaisesti messuvieraita, oli sitten kyseessä panerointi, smoothie, kauraliemi tai leipomoripotteet.

Seuraavaksi kontaktien kanssa työstetään syntyneitä kehitysaihioita, tällä kertaa etäpalavereissa tuote- ja sovellusdokumentaation turvin. OATGOODSin löysi ilahduttavan monta uutta käyttökohdetta, iloitsee Kaikkonen.