Myllyn Paras on yksi Suomen vastuullisimmista yrityksistä

Pohjoismaiden laajin kestävään kehitykseen ja vastuullisuuteen painottuva Sustainable Brand Index ™ -bränditutkimus on toteutettu vuodesta 2011 alkaen ja Suomen osalta nyt viidettä kertaa. Myllyn Paras on ollut mukana kolme kertaa ja myös vuoden 2017 tutkimuksessa olemme aivan kärkisijoilla.

Tutkimuksessa haastateltiin Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Hollannissa yhteensä 32.000 kuluttajaa iältään 16–70-vuotta. Tutkittavat brändit valittiin markkinaosuuden, liikevaihdon, henkilöstömäärän ja yleisen tunnettuuden perusteella. Suomessa tutkimukseen osallistui 8000 kuluttajaa, jotka arvioivat 143 brändin ympäristö – ja yhteiskuntavastuu toimenpiteitä. Tutkimustulokset julkistettiin 30.3.2017 Tukholman Musikaliska-talolla.

Suomen vastuullisimmat brändit TOP10 vuonna 2017 olivat:
1. Valio
2. Kotimaista
3. S-market
4. Tesla
5. Fazer
6. Snellman
7. Myllyn Paras
8. K-market
9. Prisma
10. K-supermarket

Tutkimus pyrkii kasvattamaan kuluttajien tietoutta yritysten vastuullisesta toiminnasta, opastamaan yrityksiä vastuullisuuteen sekä rohkaisee niitä kommunikoimaan laajemmin tekemistään toimenpiteistä.

Kuluttajien kiinnostus yritysten vastuulliseen toimintaan on kasvanut vuosi vuodelta. Brändeiltä odotetaan sosiaalisesti kestäviä toimenpiteitä ja niitä arvostetaan entistä enemmän. Olemme systemaattisesti pyrkineet mm. lopettamaan fossiilisten polttoaineiden käytön, ottaneet käyttöön biokaasun pakastetehtaan energianlähteenä ja minimoineet kasvihuonekaasupäästöt. Nämä toimenpiteet osaltaan nostavat yrityksemme arvostettujen ja vastuullisten yritysten joukkoon, kiitämme kuluttajia kannustuksesta ja jatkamme vastuullista toimintaamme.

Lue lisää Sustainable Brand Index ™ 2017 -bränditutkimuksesta.

Pekka Savela
pekka.savela(at)myllynparas.fi