Myllyn Paras on Suomen neljänneksi vastuullisin elintarvikebrändi

Kattavaan kuluttajahaastatteluun perustuva Sustainable Brand Index ™ -bränditutkimus on taas julkaistu. Myllyn Paras on jälleen listan kärkipäässä ja Suomen neljänneksi vastuullisin elintarvikebrändi!

Viime vuoteen verrattuna elintarvikebrändit ovat nousseet vastuullisimmaksi teollisuudenalaksi. Suomalaiset kuluttajat arvostavat eniten pakkausten ympäristöystävällisyyttä, tuotteiden terveellisyyttä ja ruokahävikin vähentämistä. Yli 70% suomalaisista kuluttajista vastasi, että vastuullisuus vaikuttaa myös heidän ostopäätöksiinsä.

Myllyn Paras kiittää kuluttajia siitä, että toimenpiteemme vastuullisen tuotannon ja kulutuksen hyväksi on huomattu. Vuosien aikana olemme mm. rakentaneet bioenergiaa käyttävän kaurankuorenpolttolaitoksen ja lopettaneet fossiilisten polttoaineiden käytön myllyssämme sekä ottaneet pakastetehtaalla käyttöön biokaasun ja siten vähentäneet kasvihuonepäästöt nollaan. Etsimme aktiivisesti uusia keinoja toteuttaa kestävän kehityksen strategiaa yrityksessämme.

Suomen vastuullisimmat brändit TOP10 vuonna 2018 olivat:

1. Valio
  2. Kotimaista
  3. Fazer
  4. Tesla
  5. Partioaitta
  6. Prisma
  7. Fiskars
  8. Myllyn Paras
  9. VR
  10. S-market

Pohjoismaiden laajin kestävään kehitykseen ja vastuullisuuteen painottuva Sustainable Brand Index ™ -bränditutkimus on toteutettu vuodesta 2011 alkaen. Tutkimuksessa haastateltiin Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Hollannissa yhteensä noin 40.000 kuluttajaa, kohderyhmältään 16–70-vuotta. Tutkittavat brändit valittiin markkinaosuuden, liikevaihdon, henkilöstömäärän ja yleisen tunnettuuden perusteella.

Tutkimus pyrkii kasvattamaan kuluttajien tietoutta yritysten vastuullisesta toiminnasta, opastamaan yrityksiä vastuullisuuteen sekä rohkaisee niitä kommunikoimaan laajemmin tekemistään toimenpiteistä.

Lue lisää Sustainable Brand Index ™ 2018 -bränditutkimuksesta tästä linkistä.

2018 Sustainable branx index