Myllyn Paras on Suomen kahdeksanneksi arvostetuin elintarvikebrändi

Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonnan Brändien arvostus 2018 -tutkimuksessa selvitettiin 541 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Tämä jo 22. kertaa järjestetty tutkimus tutkii kuluttajien ja brändien välistä arvostusta.

Myllyn Paras oli tänä vuonna kahdeksanneksi arvostetuin elintarvikebrändi ja koko listan 28. arvostetuin brändi.

Olemme olleet lähes aina Arvostetuimmat brändit -tutkimuksen TOP 100 -listalla ja haluamme kiittää kuluttajia siitä arvostuksesta, jonka brändimme on saavuttanut. Olemme tarjonneet suomalaisille kotimaisia arjen ja juhlan elintarvikkeita jo yhdeksän vuosikymmenen ajan.

Tutkitut brändit valittiin esitutkimuksen kautta valtakunnallisessa nettipaneelissa selvittämällä vastaajien spontaani brändien tunnettuus 64 eri tuoteryhmässä. Brändi joka sai vähintään 5 %:n tunnettuuden pääsi mukaan varsinaiseen tutkimukseen.

Varsinainen tutkimus toteutettiin nettikyselynä kesäkuussa 2018, vastaajina 15-79 -vuotiaat suomalaiset. Tuoteryhmät jaettiin viidelle eri lomakkeelle ja kunkin tuoteryhmän kaikki edustajat olivat samalla lomakkeella, yhteensä 108-109 brändiä / vastaaja. Brändit näytettiin satunnaisjärjestyksessä, vastaajat antoivat brändille arvostusarvosanan, suositteluarvosanan, arvion hintatasosta sekä siitä saako hyvän vastineen rahalle.

Suomen arvostetuimmat brändit -listan järjestys perustuu arvostusarvosanoista laskettuun arvostusindeksiin.

Lue lisää Suomen arvostetuimmat brändit 2018 -bränditutkimuksesta.

Tiedoteryhmä