Myllyn Paras hakee lisäkasvua Venäjältä

Uusi hiutalemylly käynnistyy vuoden 2014 alussa

Hyvinkääläisen Myllyn Paras Oy:n Domodedovoon, 65 km Moskovasta etelään, rakentama hiutalemylly on nyt valmistumassa. Myllyrakennus on valmistunut ja laiteasennuksista siirrytään koeajoihin. Myllyn Paras Oy:n toimitusjohtaja Pekka Savelan mukaan uusi mylly saadaan käyttöön alkuvuodesta 2014.

Tämä kustannuksiltaan noin 33 miljoonan euron hanke on mittavin investointi yrityksen Venäjän toiminnassa. Myllyn Paras Oy on vienyt tuotteitaan Venäjälle jo yli 20 vuotta, joten markkinat ovat tutut, mutta tuontitullit ja kuljetuskustannukset Suomesta Venäjälle ovat suoneet paikallisille valmistajille 25 %:n hintaedun.

Pitkät asiakassuhteet ja oma myyntiorganisaatio nyt yhdessä paikallisen tuotannon kanssa takaavat paremmat kilpailumahdollisuudet. Uuden myllyn tuotantokapasiteetti on 25 000 tonnia ja sen erinomainen sijainti mahdollistaa nopeat ja kustannustehokkaat kuljetukset asiakkaille.

Venäjän Mylly

Venäjällä kohderyhmänä on 50 miljoonaa parhaiten ansaitsevaa kuluttajaa ja tavoitteena on saavuttaa 20 % Venäjän kaurahiutale- ja aamiaistuotemarkkinoista. Suomalaisten ja venäläisten makutottumukset ovat hyvin lähellä toisiaan, se on suuri etu Venäjän kilpailluilla markkinoilla, sanoo toimitusjohtaja Pekka Savela. Yrityksen pääomistajan ja johdon vahva sitoutuminen Venäjän toiminnan kehittämiseen antaa hyvät mahdollisuudet menestymiseen Euroopan suurimmilla kulutustavaramarkkinoilla.

Tuotesortimentin ja markkinatoimenpiteiden avulla Myllyn Paras Oy on jo saavuttanut merkittäviä tuotevalikoimalistauksia. Uusi hiutalemylly tulee osaltaan vahvistamaan yrityksen jalansijaa markkinoilla, koska jatkossa yritys pystyy helpommin vastaamaan kasvavaan kysyntään. Mylly työllistää Venäjällä runsaat 50 ihmistä.

Yritysinfo:
Myllyn Paras Oy Konserni